Share Week 2018 - blogi, które szczerze polecam

Każdego roku Andrzej Tucholski ogłasza akcję Share Week, podczas której blogerzy polecają innych blogerów. Zasady są dość proste - w określonym terminie, w określony sposób każdy bloger poleca 3 innych, którzy go inspirują, interesują i zachwycają. W tym roku po raz pierwszy postanowiłam wziąć udział w tej inicjatywie i polecić swoim Czytelnikom blogi, które ja czytam. Po analizie długiej listy blogów, na które zaglądam, napiszę kilka słów o blogach czytelniczych, które robią na mnie spore wrażenie, a nie są powszechnie znane w sieci. 

pixabay.com


Blog Bernadetty Darskiej ma dla mnie szczególne znaczenie, ponieważ od niego rozpoczęła się moja przygoda z pogłębianiem swojej wiedzy na temat literatury. Bardzo lubię styl Autorki i ciekawią mnie jej przemyślenia. Publikowanym na tym blogu recenzjom książkowym zawsze towarzyszy szerszy kontekst (społeczny, historyczny). Wiele postów wpłynęło na moje czytelnicze wybory, więc zachęcam, abyście poświęcili wpisom Autorki trochę uwagi. 


Blog autorstwa Pauliny Małochleb również bardzo wysoko cenię. Przyczyną takiego uznania dla jej wpisów jest odwaga Autorki do krytycznego spojrzenia na współczesną literaturę, którego na wielu blogach książkowych jednak mi brakuje. Bardzo szanuję jej walkę o świadomy wybór czytanych książek i mówienie wprost o tym, czego i dlaczego nie lubi. Jedyny "minus" to fakt, że dość rzadko publikuje nowe posty. Od kiedy przeczytałam, że Autorka nie przepada za prozą Janusza L. Wiśniewskiego zapałałam do jej bloga wieczną miłością, czego i Wam życzę. 


Blogiem, który zamyka dzisiejsze zestawienie jest blog Ani, czyli  moje tegoroczne odkrycie. Autorka propaguje ideę slow reading, czyli uważnego czytania - ważne jest to, co się czyta, a nie ile się czyta. Autorka zwraca uwagę na jakość czytanych pozycji. Wszystko to jest bardzo bliskie mojemu sercu i dlatego polecam Wam uważne obserwowanie tego bloga. 

To moje trzy propozycje na Share Week. Trzy kobiety, trzy dobre blogi o dobrych książkach. Mam nadzieję, że jako książkoholicy  odnajdziecie na nich najlepsze dla siebie treści. 

Komentarze

Popularne posty

Wyświetlenia